Izzini atšķirīgas kino skatīšanās pieredzes kopā ar Latvijas kino profesionāļiem

Share with a friend

Sorry, this entry is only available in Latvian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kim? Laikmetīgās mākslas centrs un jauniešu kultūras platforma youngkim? sadarbībā ar Rīgas Starptautisko kino festivālu ielūdz uz trīs sarunu ciklu.

Kino saruna vol. 1 — Kā skatīties kino?
Kino saruna vol. 2 — Kā klausīties kino?
Kino saruna vol. 3 — Kā izstāstīt kino?

Rīgas Starptautisko kino festivālu gaidot, no 20. septembra līdz 9. oktobrim interesentiem kopā ar Latvijas kino vides profesionāļiem būs iespēja izzināt atšķirīgas kino skatīšanās pieredzes; kā skatīties un saredzēt; klausīties un sadzirdēt kino; un visbeidzot – kā par to pastāstīt arī citiem. Sarunu ciklu veidos trīs tēmas, ļaujot ielūkoties fundamentālu kino procesu aizkulisēs, tādējādi, iespējams, mainot to kā uztveram kinodarbus. Katra no tēmām tiks aplūkota 2 sarunās – ik ceturtdienu un otrdienu. Sarunu pirmā daļa notiks ceturtdienās, savukārt otrā tikšanās reize ar lektoriem notiks otrdienās; interesentiem, atsaucoties uz iepriekš apmeklēto sarunu, kopā ar lektoriem, būs iespēja piedalīties praktiskās nodarbībās. Vietu skaits ierobežots, tāpēc aicinām iepriekš pieteikties, rakstot uz: linda.elina.austruma@gmail.com


Kā skatīties kino?
20/09 + 25/09 plkst. 16.00

Viena no filmas būtiskākajām komponentēm ir kadrs. Tas ne tikai veido filmas noskaņu, bet arīdzan spēlē nozīmīgu lomu tajā kā uztveram kinodarba vēstījumu. Taču kā notiek kadra veidošana, tā, lai tajā ne vien koncentrēti ietvertu visu nepieciešamo informāciju, bet arīdzan ievērotu autora māksliniecisko redzējumu? Izrādās, kadra kompozīcija bieži vien ir pielīdzināma vesela mikrouniversa radīšanai.

Par kadra veidošanas aizkulisēm un radošajiem un praktiskajiem procesiem stāstīs pieredzējusī māksliniece Kristīne Jurjāne – Dāvja Sīmaņa filmu Pelnu sanatorija un Tēvs Nakts māksliniece. Kristīne strādājusi arī kā tērpu māksliniece un scenogrāfe pie vairākiem Alvja Hermaņa iestudējumiem kā Rīgā, tā Vīnē un Milānas La Scala operā.


Kā klausīties kino?
27/09 + 02/10 plkst. 16.00

Sākot no 20. gadsimta 30. gadiem skaņa kino kļūst par tikpat svarīgu filmu komponenti kā attēls. Taču kino skaņas veidošana ir laikietilpīgs un niansēts process, kurā pastāv savi noteikumi un meistarstiķi. Ne velti viens no populārākajiem skaņas ieraksta stāstiem kinovēsturē ir par Alfrēda Hičkoka filmu “Psiho”, kuras leģendārās dušas ainas ierakstā izmantota skaņa no dūriena melonē.

Par kino skaņas veidošanas procesu, tā aizkulisēm un priekšnoteikumiem stāstīs skaņu režisors – Anrijs Krenbergs. Anrijs Krenbergs ir viens no pieredzējušākajiem Latvijas kino profestionāļiem, strādājis kā skaņu režisors vairāk kā pie 150 filmām, ilggadēji sadarbojies ar autorkino klasiķi Lailu Pakalniņu.


Kā izstāstīt kino?
04/10 + 09/10 plkst. 16.00

Spēja kritiski izvērtēt redzēto un par to noformulēt argumentētu viedokli nav tikai analītisku recenziju vai akadēmisku pārspriedumu nepieciešamība, bet gan veids kā kinodarbu niansētāk atklāt sev pašam. Kādi aspekti jāņem vērā, izvērtējot redzēto filmu un daloties par to viedoklī? Kā stāstīt par cita laikmeta un kultūrkonteksta kino? Par šīm tēmām stāstīs Rīgas Kino muzeja kuratore un RIGA IFF radošās komandas pārstāve, kino doktorante Agnese Logina.

Pasākumi organizēti ar Kim? Laikmetīgās mākslas centra izglītības programmas galvenā patrona Māra Martinsona atbalstu.