Dienas un naktis Oslo. Marianne ir uroloģe, kura diendienā uzklausa un atbalsta savus pacientus – vīriešus – viņu smagākajos un trauslākajos brīžos. Viņu ar kolēģi Toru, slimnīcas medbrāli, vieno uzskatu atvērtība. Vienu vakaru abi sastopas uz prāmja. Viņa dodas mājās pēc randiņa, viņš – sev raksturīgā manierē, ar spontānu skatienu meklē atsaucīgus partnerus. Marianni un Toru aizrauj nejaušā saruna, kas liek abiem pārvērtēt tuvību, iekāri un maigumu, kas ne vienmēr iet cieši līdzās fiziskai mīlestībai un erotikai. Šīs dienas un naktis ievedīs sarunās, atklāsmēs un pieredzēs – tās mainīs un dziedēs.
Kad skaties norvēģa Heugerūda stāstu stāstus par mīlestību, šķiet, tevi satvērušas maigas, siltas rokas. Tās atlgauž tavus matus. Ieskauj tevi cieši. Atvieglo tavas sāpes, ar kurām aizsērējusi sirds. Venēcijas kinofestivāla galvenajā konkursā izrādītā utopija, kā to nodēvējis režisors, ir mēģinājums iemantot seksuālu un garīgu tuvību ar citiem, ne vienmēr ievērojot sociālās normas, kas nosaka to, kādām ir jābūt attiecībām. Šis seanss kalpos par skatītāja uzskatu un pieņēmumu ādas nolobītāju – tāpat kā filmas varoņi, kurus vēlēsies saukt par savējiem – un atgādinājumu tam, kas patiesi ir cilvēciska, dziļa intimitāte un kas mūs padara par cilvēkiem.
“Mīlestība” ir Heugerūda triloģijas otrā daļa – tā seko filmai “Sekss” (2024) un ir prologs “Sapņiem” (2025), kas šogad izrādīta Berlinālē, iegūstot “Zelta lāča” statueti, un iekļauta arī šī gada RIGA IFF programmā.
Kuratora ceļavārdi: Maigi satricinošs ceļš pretī mīlestības patiesajai dzīslai, iespējams, jūsu priekšstatos izskatās pavisam citādi kā šajā filmā. Heugerūds, izcils cilvēku dabas pazinējs un teicams vērotājs, ir notvēris kadrā to mīlestības stīgu, kas liegi pieskaras mūžīgajam.