Kas ir mūzikas videoklips? To jautājam katru gadu un no jauna atklājam ko iepriekš nenojaustu. Atbildes pamatdoma gan nemainās: mūzikas videoklips ir audiovizuāla pieredze, kas ir jāgūst kopīgi. Reizēm tā kalpo par arēnu drosmīgiem eksperimentiem. Citkārt – sasniedz jaunu tehnoloģisko kāpumu, pārdefinējot šajā formātā iespējamo. Un vēl ir video, kas, izmantojot jau zināmu audiovizuālo valodu, atklāj kaut ko pavisam negaidītu. Mūs interesē iepazīt mūžam jauno spēles laukumu, kurā attēls un mūzika mijiedarbojas saskaņā ar unikāliem likumiem.
Baltijas mūzikas video konkursa skate pulcēs skatītājus, festivāla viesus, darbu veidotājus un mūziķus, lai kopīgi pieredzētu mūzikas video visā to krāšņumā un neprātā. Skatīšanās pieredze kā notikums!
Baltijas mūzikas video konkurss jeb BMV tiecas apliecināt, ka mūzikas video ir patstāvīgs un vitāls īsmetrāžas audiovizuālais formāts. Šīs programmas kuratori meklē video, kas gan izaicina auditoriju, gan pārkartē formāta, satura un mākslas robežas.
BMV konkursa seanss ir veidots kā īpašs notikums: tā ir video veidotāju, mūzikas autoru, kuratoru, konkursa starptautiskās žūrijas un publikas aktīva mijiedarbe.
Iesniedzamie darbi
Baltijas mūzikas video konkurss meklē darbus, kas ir drosmīgi, inovatīvi un eksperimentāli. Konkursā tiek pieņemti darbi, kas atbilst vienam no trim kritērijiem: to režisors, skaņdarba izpildītājs vai radošā komanda ir no Lietuvas, Latvijas vai Igaunijas. Konkursā tiek pieņemti tikai oficiālie mūzikas videoklipi. Garuma ierobežojums netiek piemērots. Darbiem ir jābūt tapušiem, sākot ar 2024. gada 1. jūniju. Atlases gadījumā uz festivālu tiks aicināti gan klipa radošā grupas pārstāvji, gan mūziķi. Īpaši rosinām iesniegt darbus, kas festivālā piedzīvotu savu pirmizrādi.
Balva
Konkursa galvenā balva – tehnikas nodrošinājums 3 000 eiro vērtībā no filmēšanas aprīkojuma nomas servisa “BBrental” un 1 000 eiro naudas balva no mūzikas tehnoloģiju uzņēmuma “Erica Synths” – tiks pasniegta konkursa uzvarētājam RIGA IFF Apbalvošanas ceremonijā, kas notiek festivāla otrajā sestdienā. Balvu piešķir starptautiska žūrija – mūzikas videoklipu veidotāji, starptautisku festivālu mūzikas videoklipu konkursu kuratori, mūziķi, mūzikas žurnālisti un mūzikas pasākumu menedžeri. Konkursa dalībnieki tiek aicināti piedalīties žūrijas seansā, tā rodot iespēju viedokļu un iespaidu apmaiņai.
“Erica Synths” pārstāvji diviem izvēlētajiem favorītmūziķiem pasniegs arī veicināšanas balvas – skaņas efektu sintezatoru “Echolocator” un bungu sintezatoru “LXR”. Savukārt viens mūzikas video saņems ceļazīmi uz Oulu Mūzikas Video festivāla Eiropas mūzikas video konkursa finālu.
Termiņi
Pieteikšanās sākas 2024. gada 25. martā un tiek slēgta 30. jūnijā. Rezultāti tiek izziņoti līdz 2025. gada 10. septembrim.
Ansone ir viena no spilgtākajām Latvijas kino autorēm, kuras darbi atšķiras ar izkoptu vizuālo valodu, samtam līdzīgu divdomību un ironiju, kas dziedē. Studējusi kino režiju Rīgā un Ķelnē, savukārt viņas īsmetrāžas darbi izrādīti un novērtēti Roterdamas, Oberhauzenas un citos prestižos kino forumos. Ansone ir divkārtēja RIGA IFF konkursu laureāte – viņas piejūras klimata meditatīvais darbs “Can’t Help Myself” (2022) tika izraudzīts par labāko nacionālo īsfilmu, savukārt videoklips grupas “SMILE” kompozīcijai “Protection” (2023) saņēma Baltijas mūzikas video konkursa galveno godalgu. Viņa turpinās mūs pārsteigt: Ansone turpina darbu pie savas pirmās pilnmetrāžas filmas “Summer Blues”.
Laurenss Boiss
Boiss ir kultūras žurnālists, kinokritiķis un programmētājs, kurš dzimis Lielbritānijā, bet kopš 2010. gada apmeties uz dzīvi Igaunijā, strādājot par Tallinas Starptautiskajā kinofestivāla “Melnās naktis” īsfilmu sadaļas “PÖFF Shorts” vadītāju. Paralēli tam viņš regulāri raksta par Baltijas jūras reģionu kino izdevumos “Screen International”, “Talking Shorts”, Sight and Sound” un “Cineuropa”. Boiss ir Starptautiskās kino kritiķu federācijas (FIPRESCI), Londonas Kritiķu apvienības, Eiropas Kinoakadēmijas un Britu Kinoakadēmijas (BAFTA) biedrs. Viens no regulāriem RIGA IFF viesiem, kurš palīdz spēcināt Baltijas kino atpazīstamību un allaž ir notikumu epicentrā.
Joels Karpanens
Karpanens ir somu vizuālais mākslinieks un Oulu Mūzikas video festivāla mākslinieciskais vadītājs. Līdztekus tam, neaprobežojoties vien ar video mediju, viņš ir pieredzējis kinoveidotājs, fotogrāfs un literāts. Karpanens savos foto darbos dokumentē “zilās apkaklītes”, “Wolt” kurjerus un somu pastorāles. Viņa darbi ir izvietoti Somijas Laikmetīgās mākslas muzejā “Kiasma”, Vīnes “KunstHausWien”, Madrides Vizuālās un fotogrāfijas mākslas festivālā “PhotoEspana” un citviet. Šobrīd viņš strādā pie savas pirmās pilnmetrāžas dokumentārās filmas, savukārt savā kuratora praksē viņš apvieno mūzikas video formātu ar avangarda kino, meklējot jaunas šķautnes dažādu mediju satikšanās punktos. Tas aizrauj visus – arī RIGA IFF –, kas pazīst Karpanenu un viņa darbus.
Tianesa Montasera
Montasera ir starptautiski atzīta montāžas režisore, kuras praksei nav limitu – mūzikas video, reklāmas vai pilnmetrāžas. Mūzikas video kontekstā strādājusi ar tādiem plaši pazīstamiem māksliniekiem kā “Christine and The Queens”, austrālieti The Kid Laroi, zviedru diskobalāžu granddāmu Robinu, norvēģieti Sigridu, trio “Mayor Lazer”, Nikiju Mināžu un daudziem citiem. Montasera veidojusi dokumentāro filmu “Šarlote par Džeinu” (2021), kuru par savu māti – ikonisko dziedātāju un aktrisi Džeinu Birkinu – režisēja Šarlote Geinsbūra, savukārt 2022. gadā viņa debitēja kā pilnmetrāžas montāžas režisore skatītāju iecienītajai filmai “AKA”. Dzimusi ēģiptiešu un nīderlandiešu ģimenē, Montasera par savām mājām šobrīd sauc Parīzi.
Tomass Vengris
Vengris ir kino veidotājs ar lietuviešu un amerikāņu saknēm. Viņa dzīve plešas starp Rīgu un Viļņu, kurai ir veltījis savu nesenāko pilnmetrāžas spēlfilmu “Piecarpus mīlas stāsti kādā dzīvoklī” (2023). Šekspīriskais sirdēstu un mīlas prieciņu darbs tika izrādīts RIGA IFF. Studējis Kolumbijas Universitātē un Amerikāņu Filmu institūtā, kā arī strādājis kopā ar klasiķiem Terensu Maliku un Kelliju Reiharti. Vengra novērtētākais darbs ir pilnmetrāžas debija “Dzimtene” (2019) – no personīgām atmiņām darināts stāsts par mātes un dēla attiecībām, kas nonāca Eiropas Kinoakadēmijas īssarakstā un guva panākumus vairākos festivālos. Šobrīd viņš turpina darbu pie trešās pilnmetrāžas – ar interesi gaidām 80. un 90. gadu Lietuvas kriminālo aprindu sāgu “Barakuda”.
Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes. Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli.